handlowe między Polską a Niemcami osiągnęły w 2013 roku
rekordowy poziom 71,5 mld euro i były o 3,8 proc. wyższe niż rok
wcześniej. 5 laureatów konkursu Biznes w Niemczech otrzyma
niezwykłą szansę na współpracę właśnie z Niemcami. Do końca
konkursu Biznes w Niemczech pozostało jeszcze niecałe 2 tygodnie.
polskich danych wynika, że w ubiegłym roku polski eksport do
Niemiec wyniósł 38,2 mld euro i wzrósł w porównaniu z rokiem
2012 o 5,9 proc., natomiast import z Niemiec zamknął się kwotą
33,3 mld euro i był wyższy o 1,5 proc. Oznacza to, że w handlu z
Niemcami Polska wypracowała nadwyżkę w wysokości prawie 5 mld
euro.
tylko do końca maja trwa konkurs Biznes w Niemczech, gdzie polskie
firmy mogą wygrać udział w wizycie studyjnej do Niemiec. Wystarczy
nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą
autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać
korzystając z formularza zamieszczonego na stronie
www.bizneswniemczech.pl
czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5
najlepszych pomysłów,
których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium
– opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu. Nagrodą główną
jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w
Monachium. Organizatorzy pokrywają koszty transportu, noclegów,
tłumacza oraz organizują interesujące biznesowe spotkania
z praktykami na terenie Bawarii.
projektowi Biznes w Niemczech polskie innowacyjne projekty będą
miały szansę na zagraniczną ekspansję. W wyniku projektu
uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z działalnością
w strefie euro oraz poznają mechanizmy rynkowe zarówno w Polsce jak
i w Niemczech. Partner porojektu – Fundacja
Współpracy Polsko-Niemieckiej nie jest jedynie grantodawcą w
projektach polsko-niemieckich. Poprzez realizację projektów
własnych i wsparcie wartościowych projektów zewnętrznych nasza
instytucja pragnie stymulować doskonalenie i rozwój zawodowy, czego
przykładem jest zorganizowany przez Justa
PR
konkurs na polskie start-upy,
– podkreślają dyrektorzy
FWPN, prof. dr hab. Krzysztof Miszczak i Cornelius Ochmann.
skierowany do młodych Polaków zaczynających swoją karierę w
biznesie przyczyni się do profesjonalizacji życia zawodowego,
pozwoli młodym ludziom pewniej rozpocząć karierę zawodową, a w
przyszłości – działać w świecie profesjonalnym
dodają dyrektorzy FWPN.
Polski Niemcy są od ponad 20 lat największym partnerem handlowym. Z
punktu widzenia Niemiec Polska znajduje się na 9. miejscu jako
odbiorca niemieckich towarów i na 11. pozycji jako eksporter do
Niemiec.
do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie:
Gaj – koordynatorka projektu Biznes w Niemczech
j.gaj@justapr.pl tel. 0048 –
509 – 216 – 076