KONKURS MIKROPRZEDSIĘBIORCA ROKU SZANSĄ DLA MIKROFIRM
Mikroprzedsiębiorca Roku to konkurs organizowany przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy już po raz dziewiąty. Jego celem jest nagradzanie przedsiębiorców prowadzących najmniejsze firmy i tym samym promowanie idei przedsiębiorczości. Wśród dotychczasowych 83 nagrodzonych znalazły się firmy z różnych branż zarówno nowych technologii, jak i oferujących produkty wytwarzane za pomocą tradycyjnych metod. Warto zatem zgłosić swój biznes do konkursu lub informować o nim znajomych. Zbieranie zgłoszeń trwa od 4 marca do 19 kwietnia.
Jak pokazują liczne przypadki, mikrofirmy mają w sobie olbrzymi potencjał. Wystarczy wymienić przedsiębiorstwo twórców syntezatora mowy IVONA, IVO Software, którym
w styczniu tego roku zainteresował się światowy gigant – firma Amazon. IVO Software została założona w roku 2001, a już w 2005 roku otrzymała tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku, w I edycji konkursu organizowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy.
Zwycięstwo w konkursie niewątpliwie wpływa na zainteresowanie inwestorów, wystarczy tylko wspomnieć, że 3 laureatów weszło na giełdę, a wielu znacznie zwiększyło swoje obroty, podkreśla Krzysztof Kaczmar prezes Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. W związku z tym zachęcamy właścicieli małych biznesów do wzięcia udziału tym bardziej, że każdy może znaleźć odpowiadającą mu kategorię: Senior, Progres i Start, dodaje.
Mikroprzedsiębiorstwa to firmy szczególnie dbające o klienta. By utrzymać się na powierzchni muszą też bacznie obserwować rynek i szybko odpowiadać na potrzeby odbiorców. Jak podkreśla Elżbieta Kurtiak z wydawnictwa Kurtiak i Ley, tworzącego bibliofilskie książki i będącego zeszłorocznym zwycięzcą: Czynnikiem sukcesu w naszej ocenie jest kombinacja wiedzy, kreatywności, wrażliwości artystycznej i gustu, które stwarzają niepowtarzalny styl. Efektem tego jest unikatowy i zindywidualizowany produkt, będący przedmiotem artystycznym. Wytworzenie osobistych relacji z klientami uważamy również za jeden z czynników sukcesu. Nieustannie korzystamy ze szkoleń, warsztatów zarówno biznesowych jak i dotyczących samorozwoju. Wprowadzamy nowe pomysły, podnosimy atrakcyjność produktu. Wsłuchujemy się szczególnie w zainteresowania klientów i tam szukamy inspiracji do tworzenia nowych rzeczy. Stawiamy na kreatywność naszą i naszych pracowników.
O czym to świadczy? Przede wszystkim o tym, że szczególnie w czasach kryzysu trzeba szukać nowych możliwości rozwoju i promocji własnej działalności. Dlatego zachęcamy wszystkich do zgłaszania znanych im mikrofirm do konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku. Zgłoszenia można dokonać poprzez specjalny formularz umieszczony na stronie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy http://www.citibank.pl/poland/kronenberg/polish/6158.htm w terminie od 4 marca do 19 kwietnia 2013 roku. Konkurs ten przeznaczony jest dla firm, które, zatrudniają mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 milionów euro.
Możliwości i perspektywy jakie otwiera sukces w konkursie trafnie podsumował laureat roku 2011, Jerzy Sznerski właściciel firmy Sznerski Guss, z branży odlewniczej: Dzięki zwycięstwie w konkursie, obroty mojej firmy wzrosły już czterokrotnie!.
Honorowy patronat nad konkursem objął Wicepremier i Minister Gospodarki Janusz Piechociński. Partnerem merytorycznym konkursu jest Microfinance Centre oraz Koalicja na rzecz mikroprzedsiębiorczości w skład której wchodzą: Business Centre Club, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Przedsiębiorcza, Polski Związek Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Pracodawcy RP, Związek Rzemiosła Polskiego.
# # #
Działająca od 1996 roku Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy wspiera w imieniu Banku prace na rzecz dobra publicznego w obszarach tematycznych takich jak: edukacja, rozwój lokalny i ochrona dziedzictwa kulturowego. Realizowane przez nią działania obejmują m.in. program edukacji finansowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Moje Finanse organizowany wspólnie z NBP i Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości; Wolontariat Pracowniczy (program zaangażowania pracowników Citi Handlowy w wybrane przedsięwzięcia społeczne), konkursy: Mikroprzedsiębiorca Roku i o Nagrodę Banku Handlowego w Warszawie SA za szczególny wkład w rozwój nauki w sferze ekonomii i finansów oraz Nagrodę im. prof. Aleksandra Gieysztora za osiągnięcia w dziedzinie ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego.
Bank Handlowy w Warszawie S.A. to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje 20 tys. klientów korporacyjnych i 965 000 klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć 96 oddziałów. W skład grupy kapitałowej Banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w 160 krajach na całym świecie.
Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.citihandlowy.pl