Wzięliśmy również udział w konkursie plastycznym ”Akceptuj mnie, mimo że jestem inny”. Uczniowie przygotowali 6 prac konkursowych, z których 2 zostały nagrodzone. I miejsce zajęła praca ucznia klasy I –Mateusza Filaka, III miejsce przypadło uczniowi klasy III- Łukaszowi Hendzlowi. Wręczenie nagród odbyło się w czasie konferencji podsumowującej projekt- 7 grudnia 2017 r., w czasie której wykład wygłosił dr Tomasz Bilicki na temat ” Tolerancja dla inności” Treścią wykłady było wyjaśnienie pojęć takich jak: tolerancja, dyskryminacja, mowa nienawiści, podane zostały przykłady narracji dyskryminacyjnej oraz mowy nienawiści i pojęć pokrewnych. Podsumowaniem wykładu były propozycje zmian w swoim zachowaniu, które można wprowadzić natychmiast takich jak: nie używać mowy nienawiści, stosować narracje przeciwne i alternatywne, wzmacniać swoją samoocenę i tożsamość, animować działania pomocowe, być ambasadorem zmiany itp. Bardzo interesujący, przystępny i sugestywny sposób prowadzenia wykładu oraz aktywny kontakt z zebraną licznie publicznością ,przekonał uczestników, że każdy bez większego wysiłku może zmienić swoje zachowanie. Korzyści z udziału uczniów w tym projekcie uznajemy za bardzo ważne i pożyteczne, wzbogacające proces wychowawczy o najważniejsze w kontaktach rówieśniczych zasady postępowania zgodnego z duchem tolerancji i otwartości na innych.
Bądź ambasadorem zmiany !
Wzięliśmy również udział w konkursie plastycznym ”Akceptuj mnie, mimo że jestem inny”. Uczniowie przygotowali 6 prac konkursowych, z których 2 zostały nagrodzone. I miejsce zajęła praca ucznia klasy I –Mateusza Filaka, III miejsce przypadło uczniowi klasy III- Łukaszowi Hendzlowi. Wręczenie nagród odbyło się w czasie konferencji podsumowującej projekt- 7 grudnia 2017 r., w czasie której wykład wygłosił dr Tomasz Bilicki na temat ” Tolerancja dla inności” Treścią wykłady było wyjaśnienie pojęć takich jak: tolerancja, dyskryminacja, mowa nienawiści, podane zostały przykłady narracji dyskryminacyjnej oraz mowy nienawiści i pojęć pokrewnych. Podsumowaniem wykładu były propozycje zmian w swoim zachowaniu, które można wprowadzić natychmiast takich jak: nie używać mowy nienawiści, stosować narracje przeciwne i alternatywne, wzmacniać swoją samoocenę i tożsamość, animować działania pomocowe, być ambasadorem zmiany itp. Bardzo interesujący, przystępny i sugestywny sposób prowadzenia wykładu oraz aktywny kontakt z zebraną licznie publicznością ,przekonał uczestników, że każdy bez większego wysiłku może zmienić swoje zachowanie. Korzyści z udziału uczniów w tym projekcie uznajemy za bardzo ważne i pożyteczne, wzbogacające proces wychowawczy o najważniejsze w kontaktach rówieśniczych zasady postępowania zgodnego z duchem tolerancji i otwartości na innych.